GFT – Group for ICT & Building Solutions – kondigt de lancering aan van haar nieuwste oplossing, het “Asteria” factureringsplatform. Asteria is het eerste vendor-neutrale Cloud PBX factureringsplatform in de Duitse telecommarkt.
Asteria stelt bedrijven in staat om deel te nemen aan de groeiende Cloud PBX- en telecomdienstensector zonder zelf te hoeven investeren. In tegenstelling tot conventionele reseller-modellen zijn bedrijven die het SaaS-platform gebruiken dus niet gebonden aan een specifieke provider. De nieuwe oplossing is ontwikkeld in samenwerking met de Duitse Telecommunicatie Associatie (VAF).
“Asteria is bewust op een open manier ontwikkeld om in de toekomst andere cloud/PBX aanbieders en hun producten naadloos te kunnen integreren. Dit betekent dat het platform flexibel blijft en kan voldoen aan de veranderende eisen van de markt,” legt Birger T. Aasland, lid van de Raad van Bestuur bij GFT, uit. Het nieuwe SaaS-platform biedt dus de mogelijkheid om producten van verschillende toonaangevende voorleveranciers aan te bieden en geautomatiseerd te factureren, terwijl tegelijkertijd aan de individuele eisen van de klanten wordt voldaan. Onder andere Alcatel-Lucent Enterprise, Ecotel, GnTel en Kwebbl uit Nederland zijn al geregistreerd bij Asteria. Andere providers zullen snel volgen.
Directe klantcontact behouden
“Tegenwoordig is het belangrijk voor bedrijven om zich bezig te houden met de cloud, maar de wettelijke vereisten in deze omgeving zijn behoorlijk uitdagend. Het is ook problematisch dat men moet optreden als reseller voor een cloud-aanbod en dus niet langer een contractuele partner van de klant blijft. Met Asteria bieden we onze leden van GFT en VAF en onze distributiepartners daarom de mogelijkheid om hun bedrijfsmodel op dit gebied uit te breiden en tegelijkertijd het directe klantcontact te behouden,” zegt Dr. Stefan Touchard, lid van de Raad van Bestuur bij GFT.
“Op ons nieuwe platform kunnen bedrijven klantprofielen aanmaken, producten configureren en hun eigen bedrijfslogo uploaden. Dit maakt het mogelijk om facturen te personaliseren en zorgt ervoor dat ze het imago van het bedrijf uitstralen,” voegt Aasland toe.
Asteria verwerkt ook de gespreksgegevens die zijn verzameld van PBX-serviceproviders of SIP-providers en maakt automatische facturering aan klanten mogelijk op basis van de vastgestelde prijzen. Het platform levert factureringsgegevens in FiBu-formaat, als FiBu-rapport en als SEPA B2B incassobestand.
Lage kosten
Asteria is dus een uitgebreid aanbod tegen lage kosten. De levering van het platform, de doorlopende ontwikkeling en het onderhoud worden uitgevoerd tegen een maandelijkse licentievergoeding en een variabel, factuurgerelateerd aandeel. Daarnaast biedt Asteria ook de mogelijkheid om managed service contracten en diensten door te berekenen aan de eindklant.
Asteria wordt gehost in Duitsland en voldoet aan de AVG. Daarnaast voldoet het softwareaanbod aan de eisen van de telecommunicatiewet (TKG) en het Bundesnetzagentur om wettelijke veiligheid te garanderen.
(bron)